2013. augusztus 3., szombat

Sörgyár, zarándoklat, tűzijáték

Ma visszajöttem Csangsába, és ezzel vége is a munkámnak, még lesz egy kis promóciós feladatom, de lényegében most már vakációmat töltöm Kínában.
Mikor hazaértem, elmondták, hogy rokonuktól kaptak 2 üveg (igazából fém) ritka, limitált szériás Tsingtao sört (egy üveg kb 8000 Ft). Kiderült, hogy a rokon valami fejes a közeli Tsingtao sörgyárban, így ismét VIP-nak érezhettem magam, ugyanis körbevezettek a gyárban. 2 tajvani barátomat is magammal vihettem (egész végig Tajvanról beszélgettek az apukával, pl.: hogy a tajvaniak miért nem vallják magukat kínainak). Mivel természetesen kínaiul beszélt a nőci, nem tudom leírni, miket mondott, azt viszont igen, amit Wang tanárúrtól tanultam: a Tsingtao a KNK legnevesebb sörmárkája, és nagyon büszkék rá. A márkát egyébként még 1903-ban, a szégyen évszázadában (19. század közpétől a 20. század közepéig) a németek alapították Shandong (Santung) tartományban, ők ismertették meg a kínaiakat a sörfőzés mesterségével. Kínában csupán 7 (az ország méreteit figyelembe véve ez nagyon kevés) olyan gyár van, amely képes elkészíteni egy ritka fajta Tsingtao sört, nekem ezen gyárak közül az egyikbe volt szerencsém ellátogatni. Vicces, hogy a csangsai sörgyárba hamarabb látogattam el, mint a martfűibe. Az igazi csoda viszont az, hogy egy hónap után először eleredt az eső, persze nem tartott sokáig...


Így készül a sör. Természetesen semmit sem értettem belőle.


Miután végeztünk a gyárral, hirtelen ötlettől felindulva elmentünk Shaoshanba (Saosan), Mao Ce-tung szülővárosába, a szülőház sajnos nem volt nyitva, így csak kívülről tudtam megnézni. Egyébként természetesen mindenütt Mao-boltok vannak, Mao szobrok minden formában és méretben, természetesen képeslapot itt sem árultak (már rég óta keresek olyan boltot, ahol lehet képeslapot kapni - sikertelenül). 

Mao elvtárs.
Mao mindenütt.
Ebben a házban született a Kínai Népköztársaság megalapítója.

Mikor visszaértünk Csangsába, megnéztük a minden szombaton esedékes nagy tűzijátékot a Narancs-szigeten. Itt egyébként a tűzijáték bárhol, bármikor elsüthető, hídról, iskola udvarról, utcáról, fényes napsütésben, vagy éjszaka, nem számít, csak durranjon.

Bezony, jobb oldalt az ott a Narancs-sziget Mao szobra.

Mellesleg sikerült megfáznom a 40 fokban, a légkondi miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése