2013. július 28., vasárnap

Iskola

Egy ideig nem tudtam írni, ugyanis az előző iskolában nem volt stabil internetkapcsolat, de most bepótolom.
Először is 13-án részt vettem egy Global Village nevű rendezvényen, ahol találkoztam egy másik magyarral, aki szintén Csangsában van, csak egy másik program keretében. Egyébként meglehetősen unalmas volt a rendezvény. 14-én volt egy tréning, általános információ a két iskoláról, és csoportok kreálása.
Másnap elmentünk az első iskolába, az út kb 2 óra volt. Az iskola Xiangtanban (Hszianthan), Csangsától délre lévő - de még Csangsához tartozó - településen van. Nagyon vidék. Az iskola kollégiumában laktunk. Az ágy deszkából volt, és csupán egy gyékény lepedőt terítettünk rá. Elsőre nagyon kényelmetlen és kemény volt, de aztán megszoktam. Áram nem mindig volt a szobában, és természetesen légkondi sem, de a plafonról lógott le két ventilátor. A fürdőszoba koszos volt, és csak hideg víz volt, így a tusolás kifejezetten élvezetes volt.

A koli.

Az iskola épülete a koliszobából.

Út a szupermarket felé. Minden nap megtettük az utat,
ugyanis a környék egyetlen "szórakozási" lehetősége a vásárlás.
A gyerekeket egy vidám dallam után egy előre felvett hang szólította a tanterembe minden alkalommal, és így mondták be az órák végét is. Minden nap a délutáni pihenőből a Jingle Bells dallama ébresztette a gyerekeket - és alkalmanként minket is. Kicsivel később szemtorna is volt a gyerekeknek. Az étel nem volt túl változatos és különösebben finom sem, ha különböző szempontokból kéne osztályoznom a kaját, a hús mennyiségére elégtelent adnék. Természetes a köret minden egyes alkalommal ízetlen, és ragadós rizs volt. Reggel, délben, este. Mosógép természetesen nem nagyon van Kínának ezen a részén, így a ruhákat kézzel kell mosni.
Egyik hajnalban arra ébredtem, hogy visít egy disznó, gondoltam biztos valakinek az ébresztője, vagy csengőhangja, aztán kicsit később, amikor kimentem szétnézni, láttam egy kettévágott disznót az udvaron. Az utolsó nap volt egy talent show, az én osztályom bemutatta Marokkót, Egyiptomot, Magyarországot és Tajvant, énekelt, táncolt és kungfuzott (a többi osztály vagy csak táncolt, vagy csak énekelt, esetleg mindkettő). Aznap a vacsorán felszolgálták a pár nappal korábban levágott disznót, volt ott mindenféle étek: disznógyomor, fafülgomba stb, csak azt nem tudom, hogy a disznó húsát mire használták, ugyanis a kajában alig volt. Az igazgató odahívott az asztalához, így együtt ettem és ittam vele. A sörnek, mint mér mondtam, olyan az íze, mint a víznek, és az alkohol tartalma átlagosan 3-4% között mozog Kínában (de lehet venni 5%-os import német sört is), a kínaiaknak viszont olyan, mintha rövidet innának. Az ételekről még azt érdemes tudni, hogy szinte mindent nyakon öntenek egy merőkanál olajjal.


Csodajárgány, háttérben az étkezővel.

Magyarország bemutatása a talent show-n.

Az osztály és a tanárok.
A gyerekek nagyon aranyosak voltak, és viszonylag fegyelmezettek, nagyon megkedveltük őket, és ők is minket. Írtak nekünk leveleket, és kaptunk tőlük ajándékot is (mindenki valami csajos ékszert kapott, én egy karkötőt... mindegy, a szándék a fontos). Minden reggel kitakarították az iskolaudvart, ebéd után letakarították az asztalokat és elmosogattak, délután pedig felsöpörték az utcát az iskola előtt.
Pár napja megérkeztünk az új helyre, az iskola hatalmas, akkora mint egy egyetemi campus, pedig csak gimnázium. Amikor megérkeztünk beköltöztünk a hotelbe, majd elmentünk a suliba ismerkedni a gyerekekkel. Közben a rendőrség felkereste a hotelt, és számonkérte rajta, hogy miért szállásolnak el külföldieket, ha nincsenek erre feljogosítva. Állítólag a hotel nem elég jó: nincs benne lift, és a lépcsők keskenyek, így nincs engedélye külföldiek elszállásolására. Szóval költözés. Az új hotelben van lift, és széles lépcsők is, légkondi, angol wc, wifi, és tv is.

Az iskola bejárata.

A hotelszoba.

Az első benyomás a gyerekekről az, hogy gazdagabbak, mint az előző iskolában (van mobiljuk), és nem is érdekli őket annyira a tanulás. Ma csatlakozott hozzánk egy tajvani csoport, velük együtt fogjuk tanítani a lurkókat.

2 megjegyzés: