2013. augusztus 12., hétfő

Avatar és Főnixváros

Ma visszatértem Csangsába, az elmúlt napokban megtekintettem Hunan tartomány (és talán egész Kína) egyik leghíresebb természeti látványosságát, Zhangjiajie-t (Dzsangtyjátyjé) és Fenghuangot (Fonghvan - jelentése: Főnix).
Sajnos egy utazási iroda szervezte nekünk az utat és így egy csoporttal voltunk, szóval haladni kellett. Úgy éreztem magam, mint egy japán turista, csak pár fénykép, aztán mehetek tovább...  Zhangjiajie iszonyat király, azt érdemes tudni róla, hogy egy kis folyó (inkább patak) vájta ki az egészet és az Avatar c. sikerfilm bizonyos részeit itt forgatták - a többit majd Wikipédián elolvassa, aki akarja. Volt itt minden: csúszdázás, cseppkőbarlang, liftezés a hegyoldalban, felvonó... Fenghuangban pedig csak egy fél napot töltöttünk, nagyon kevés egy ilyen szép helyre. Amikor megérkeztünk a városba, annak ellenére hogy másnap 5:30-kor kellett kelni elmentünk megnézni, milyen a hely éjszaka, mert hogy erről híres. Hát elképesztően szép, és legalább ennyire drága is: 330 ml sör 50 jüanba került... Annak, aki Hunanba látogat, és egyszerre akarja látni a régi Kínát, de szeret jókat bulizni és nem sajnál a pénztárcájába nyúlni, annak nagyon ajánlom Főnixvárost, mert elképesztően jó hangulata van, éjszaka és nappal egyaránt.

Na de nem dumálok többet, jöjjenek a képek:

Hajókázás a nagy kanyonban.
Cseppkőbarlang.
Avatar!!!




A hosszú élet forrása. Én másfél liternyi "életvizet" ittam,
úgyhogy szerintem már sose halok meg.
A Főnixváros éjszaka...
... és nappal.


Holnap pedig irány Peking. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése